Jak došlo k založení chovatelské stanice.

31.07.2015 12:45

 

Jednoho dne jsem si řekla, že naše fenka je často sama, protože chodíme do práce a nemá kamaráda pro různé hry i lumpárny.  A tak jsem si přivezla krásnou černou fenku Barevná ruská bolonka.  Trošku jsme měli obavy, jak si sednou. Ale od prvního okamžiku začaly spolu lítat po bytě a doslova přeskakovaly gauč., Řádily a bylo hodně veselo. Mladší fenka se nebála, protože měla u sebe fenku na hry a starší najednou přestala být sama.  

 

Postupně k nám do rodiny přicházela nová štěňata a tím jsem začala s chovatelstvím v naší rodině.  

Ale protože vše musí mít nějaký řád, pravidla, rozhodla jsem se po pečlivé úvaze a hledání na internetu, že si založím chovatelskou stanici, mezinárodně chráněnou a budu se chovu věnovat dle pravidel a pod vlastním jménem. Dlouho jsem vybírala název a po delší úvaze vybrala tento "ze Spořických luk" vzhledem k lokalitě chovu.  Když mi přišla licence byla jsem moc ráda, protože jsem již mohla první ˇštěňata registrovat pod svoji značkou.

 

Tak jak jsme postupně absolvovali různé výstavy, bonitace, aby naši psi  byli uznáni jako chovní, mohli jsme započít s chovem štěňat pod naší značkou.   Nebylo to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát.  Nestačilo mít jen registraci chovatelské stanice.  Velmi mnoho jsem se musela naučit o tom, jak to v této oblasti chodí a co je třeba dodržet. Také, jaké musím mít psy, jak kvalitní, co musí umět, aby mohli na výstavy a  následně být i uchovněni.  Začal doslova kolotoč výstav, absolvování různých aktivit s tímto souvisejících.   Musela jsem se naučit , jak pečovat o pejska, jak udržovat srst, aby byla krásná hebká, a to nebylo vždy jednoduché, zejména když jsem ještě chodila do práce a času nebylo nazbyt. Doslova "fofr"  do odpoledne v práci, do večera psi a domácnost byla trošku na pozadí.

 

Výstavy pejsků jsou vždy velmi krásné, ale také psychicky náročné.  Vždy když vidíte tak krásné psy  v hale či na louce výstaviště, je v tom obrovský adrenalin a hrdost na své pejsky, stojí to za to.

A výstavy dětí se psy? To je vždy kouzelná záležitost.  Je božské vidět například 5 letou slečnu se psem i 20 kg.vážícím, jak poslouchá jako hodinky. Je v tom mnoho hodin péče, výchovy a hlídání, aby vše bylo krásné a hlavně bezpečné

 

Po několika letech jsem se rozhodla věnovat chovu psů naplno a jsem za toto rozhodnutí moc ráda. Psi mi moji péči oplácí velikou láskou.

 

 

https://blog.webnode.cz/files/2015/01/Live-Chat-Kód.png