Než jsem si pořídila své první štěně bišonka.

31.07.2015 09:25

Zvažujeme, že bychom si  pro naši rodinu rádi pořídili štěňátko. Jé to bylo jásotu, ale jaké vlastně chceme? Jak velký  pes to bude?  To bylo najednou otázek i starostí.  Doma v domečku či venku na dvoře a zahradě?  Budeme na to stačit? Zvládneme péči o malé štěně? Je toho mnoho, co musíme promyslet, aby naše psí miminko netrpělo a líbilo se mu u nás.  Děti chtějí malé, mazlivé, do postele, hlava rodiny velkého psa, který bude hlídat. 

 

Dlouho jsme přemýšleli a probírali to, jaké štěně a hlavně zda-li na něj bude hodně času. Protože štěně je jako dítě a potřebuje mnoho lásky a pozornosti. Také to, že nám chovatelka řekla, že štěně bude  žít v naší rodině dlouhá léta a  bude  stále potřebovat mnoho lásky, péče a i trpělivosti.

Víte, že štěně čůrá, kadí hlavně kde nechcete? Že jej to musíte učit a být velmi trpěliví?  No hezky se to říká, ale ty loužičky, hromádky i potrhané věci jsou  někdy velmi nepříjemné. Ale je to štěně. Budeme se muset učit trpělivosti a ohledům k našemu novému miminku.   Učit se, že přísnost,  trpělivost, s velkou dávkou lásky bude velmi důležitá.

 

Jela jsem se podívat na štěňátka do chovatelské stanice  a neodolala.  Jéjej, to budou naše princezny nadšené, tak krásné štěně nemůžete nemilovat a tak  bylo rozhodnuto. Zvítězila volba bišonka frise, malého bílého chlupatého medvídka.


Jakmile jsem fenečku viděla, neodolala jsem, i když jsem nejdříve chtěla kluka. Proč kluka? Ptala se chovatelka. No protože nehárá a je živější. 

Na to mě chovatelka vysvětlila, že toto rozhodně není pravidlo, a že když chci živější štěně, vybere trošku temperamentnější fenku, ta nebude v bytě značkovat a je skvělá i k dětem.  Bývají mazlivější.  Když jsem ji viděla, už mi to vlastně i bylo jedno. Prostě jsem se ihned zamilovala do fenečky, a byla už moje.


Také proto, dnes s odstupem času svým zájemcům o štěňátka vysvětluji vše velmi podrobně, aby věděli, či spíše tušili, co je čeká a na co se připravit v době od rezervace, do koupě. A i tak mnohdy tápou po příchodu štěněte domů. VOLAT, VOLAT, VOLAT - moje krédo


Též mám ráda u svých zákazníků rezervace štěněte, je to výborný psychologický moment, kdy se člově opravdu může připravit, vše promyslet,  vyčíst na internetu a být prostě připraven na nového člena rodiny

 

Kontaktujte nás