Je rozdíl mezi psy s rododmenem, či bez?

07.08.2015 10:25

Často se mi lidé ptají, proč prodávám psy-štěňata jen s rodokmenem, vždyt je to dražší a oni to mnohdy nepotřebují, rodokmen, k čemu.

Říkají, já chci jen krásné, zdravé štěně a stačí jen očkované.  Chci mazlíka, ne na výstavy či dokonce chovat štěňata.


Ale v tom je právě ten zásadní rozdíl.  Pokud mám vychovat, vypečovat krásné, zdravé štěně, není to jen tak, není to levná záležitost.   Mnoho lidí si myslí, že štěně se prostě narodí, stačí krmit maminu  a štěňata a pak je prodat.


Takto to nefungujke. Pokud chci  odchovávat  zdravá štěňata, i když s různými předpoklady i budoucím zaměřením, nemůže to být bez vyšších nároků na péči.


Výběr krycího psa, veterinární péče, kvalitní strava, to je minimum, ale i kontroly klubem chovatelů , čipování, očkování, aj. náklady na matku, uchovnění, no je toho mnoho.


A jak mi jednou veterinář rekl, jakmile to začnete přepočítávat výdaje - zisky, brzy skončíte.  Nikdy na tom nemůžete vydělat, protože většina nákladů na chov vám ani nepřijde, nedapadne, prostě platíte automaticky.


Já osobně měsíčně jen v ganulích prokrmím cca 3-4 000,- Kč, když jsou štěňata i více.


Takže mít chovatelskou (chovnou)  stanici psů je nádherné a velmi náročné hobby, koníček, který vám zabere čas i peníze



Nelze krmit náhražkami, okamžitě by se to poznalo na kvalitě a zdraví štěňat i maminy.  Každá chovná fenka, tedy než byla uchovněna, stála páníčka skutečně nemalé peníze. Ať jsou to výstavy, rentgeny kloubů či jiná vyšetření definovaná klubem jako podmínka budoucího chovu, je toho mnoho. Toto vše se logicky musí projevit v hodnotě štěněte.



Toto vše u štěněte bez PP nemáte a nikdy nevíte, co kupujete.  Je třeba si uvědomit, že další náklady, náročnost  na život, zdraví, péči bude větší než nyní pořizovací  cena štěněte a n to je třeba myslet.


Také moje štěňata nikdy neskončí v útulku, protože každé je výjimečné a kvalitní.